Ryan Larkin - krótka filmografia długiego życia

Dziś postanowiłem odświeżyć wszystkie cztery filmy Ryana Larkina, którego poznałem niemal 10 lat temu na studiach. Tym bardziej fajnie, że na YT część była w doskonałej jakości. O ile dwie pierwsze są dosyć proste i bardziej eksperymentalne (i nieco ciężko nadążyć za zmieniającymi się kształtami), to już Przechadzka i Muzyka uliczka robią naprawdę dobre wrażenie jako filmy które należy chłonąć myślami, szczególnie że nie mają one ani fabuł, ani konkretnych przestań.

Co mnie zaskoczyło, to wiedziałem że nie dokończył on swego ostatniego filmu przez śmiercią 10 lat temu, ale nie wiedziałem że Trochę drobnych zostało dokończone przez innych rok później. To całkiem udane dzieło, które jest swoistym podsumowaniem zarówno jego życia i twórczości, inne niż z lat 60. i 70., ale nadal wyraźnie jego.

Znając jego życie to przykre że stworzył on tylko pięć filmów oraz to że on tak mało znany, nawet mimo oskarowego filmu mu poświęconego. Gdy spojrzałem na jego profil na Filmwebie, przez te 10 lat nie powstał tam ani jeden wątek. Pomyślałem też by może go przedstawić na grupie Kinowego ekspresu, może ktoś by się chciał zapoznać. Ale reakcji było absolutne zero. Może specyficznym autorom nie dane jest zyskać dużej popularności za cenę bycia sobą? Przypomina mi się rozmowa jaką odbyłam w listopadzie z Piotrem Dumałą, ale jemu jeszcze poświęcę tekst.

Komentarze

Popularne posty